Open Data Playground _ press release [ita/eng] _ September 2019

Londra (UK)

19 settembre 2019

Open Search Network, la prima società di headhunting specializzata in ambito Dati sul mercato italiano, presenta Open Data Playground (www.opendataplayground.com), la piattaforma di recruiting rivolta alla community STEM+ [Science, Technology, Engineering, Mathematics & Economics] italiana nel mondo.

Open Data Playground rende immediato il processo di recruiting dando ai candidati la possibilità di mettersi alla prova su problemi reali e permettendo loro di dimostrare le proprie capacità analitiche e di business.

Open Data Playground ha come obiettivo quello di attrarre e valutare i migliori talenti STEM+ sul mercato attraverso due tipi di sfide: una analitica, con un algoritmo che determinerà la classifica finale della gara, e una descrittiva in cui il cliente valuterà ogni soluzione determinando le posizioni della classifica finale.

A seconda della sfida, i candidati potranno partecipare da soli o con una squadra di amici.

Su Open Data Playground, i candidati hanno la possibilità di:

• allenare la propria esperienza con i dati su business case reali
  • dimostrare le proprie competenze e gareggiare con altri data experts
  • essere presentati ai clienti di Open Search Network per nuove opportunità lavorative

I clienti invece possono:

• condividere i propri dati con il terzo settore e lanciare una sfida Data for Good o Data Philanthropy

Open Data Playground è un nuovo modo per fare recruitment nel mondo dei Dati, dell’Artificial Intelligence e dei Big Data, ed è uno strumento indispensabile per testare le proprie competenze sul campo ed entrare in contatto con il mercato del lavoro del futuro.

Per maggiori informazioni: info@opensearchnetwork.com

Londra (UK)

19th of September 2019

Open Search Network, the first headhunting company specialized in data in the Italian market, presents Open Data Playground (www.opendataplayground.com), the recruiting platform aimed at the Italian STEM + community [Science, Technology, Engineering, Mathematics & Economics] in the world.

Open Data Playground makes the recruiting process immediate, giving candidates the chance to test themselves on real problems and allowing them to demonstrate their analytical and business skills.

Open Data Playground aims to attract and evaluate the best STEM + talents on the market through two types of challenges: an analytical one, with an algorithm that will define the final ranking of the competition, and a descriptive one in which the customer will evaluate each solution determining the final ranking positions.

Depending on the challenge, candidates can participate alone or with a team of friends.

On Open Data Playground, candidates have the possibility of:

• train their experience with data on real business cases
  • demonstrate their skills and compete with other data experts
  • be presented to Open Search Network customers for new job opportunities

Customers can instead:

• search for Data Experts by launching new challenges and reinforcing the presence of its brand within the STEM + Community built by Open Search Network from 2013 to today
  • share their data with the third sector and launch a challenge of Data for Good or Data Philanthropy

Open Data Playground is a new way to recruit in the world of Data, Artificial Intelligence and Big Data, and is an indispensable tool to test your skills and get in touch with the roles of the future.

For more information: info@opensearchnetwork.com